fredag 12 juli 2013

Underbara sommar

Igår hade jag en jättehärlig dag ihop med syster, systerson och kompis. Vi satt ute på altanen hela dagen och fikade och snackade skit. Underbart med sommar! Sen avslutades dagen med grillning hemma hos syster och hennes sambo.

Idag är det om möjligt ännu finare väder. Hade jag varit ledig skulle jag ha packat väskan och begett mig till stranden, men icke. Jobbar kväll med start 13:30 så känns som att det blir lite tajt att hinna med det. Men bara 6 arbetspass kvar till semester! Sitter på altanen istället och njuter av värmen. Hoppas det fina vädret håller i sig nu. Visst att vi åker iväg tre av våra semesterveckor och kommer att få värme och sol oavsett, men det är något speciellt med svensk sommar. Och dessutom har vi lite vi behöver fixa med utomhus när vi kommer hem igen. Bland annat byta ut några plankor på fasaden som inte är i bästa skicket.

Innan vi åker ska vi hinna beställa barnvagnen också! Sambon är lite mer så att det inte är så bråttom och fick han bestämma skulle allt fixas i november. Men jag vill ha det mesta klart när jag går hem på havandeskapspenning i oktober.

Vagnen vi ska ha är en Tako Laret. Troligtvis i grått. Det är en smidig vagn som inte kostar skjortan och dessutom ingår liggdel, sittdel och babyskydd. Min syster har en vagn från Tako så har provkört den några gånger och tycker den är bra att köra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar