tisdag 9 juli 2013

Byrå klar!

Har precis avslutat det sista på renoveringen av byrån. Och jag måste säga att jag är nöjd. Knopparna passade jättebra :)

Resultatet
Byrån som den såg ut innan renoveringen. (Bild från IKEA.se)

 Byrån efter renovering.

 De fina knopparna i närbild.

Tapetserade insidan av lådorna med tapet som blev över när vi renoverade vardagsrummet. Blev en lyxigare känsla. 

Nu längtar jag efter att få börja fylla lådorna med kläder till det lilla pyret :) En body, ett par byxor och en pyjamas räcker ju inte långt. Funderar på att åka hem till mina föräldrar och titta igenom bebiskläderna de har kvar sedan jag och mina syskon var små. Kanske kan man hitta några fynd. Tycker det är roligt att återanvända sånt. Ska få hit deras spjälsäng snart också. Den behöver nog målas lite men annars är det inget fel på den tror jag. Den är ganska stor också så pyret kan ha den länge. Särskilt eftersom ena sidan går att sänka sen när pyret blir större och själv kan ta sig i och ur sängen. 

Men innan det är dags att fixa spjälsängen ska jag måla vaggan jag köpte på Myrorna häromdagen. Funderar även på att sätta några dekaler vid huvudändan. Skulle gärna hitta några med ugglor på som matchar knopparna på byrån. Men de går ju att sätta dit i efterhand så ska kika runt lite på dekaler innan jag bestämmer mig. Det är ju fint med någon text också. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har också varit sugen på att måla om en malm byrå. Tänkte kolla lite hur du gjorde? Slipade du och vad förslags färg använde du? :)
    / Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Slipade ingenting faktiskt. Målade en gång med Beckers häftgrund och sedan två gånger med Beckers golvfärg. Använder alltid golvfärg på möbler, blir inga hack eller märken i som det lätt blir i lackfärg

      Radera