måndag 13 januari 2014

Preventivmedel?

Jag har funderat lite över det här med preventivmedel. Hur ska jag egentligen göra? Ska ju på efterkontroll 12/2 och då brukar det ju diskuteras preventivmedel. Och jag vet verkligen inte om jag vill ha något. Inte så att jag vill bli gravid direkt, utan jag vill ju se om kroppen fungerar normalt nu när det gäller ägglossning och menstruation. Och om jag väljer att börja med p-piller igen så får jag ju inget svar på det. Och jag vill ju inte vänta med att få veta tills vi bestämmer oss för att försöka skaffa ett syskon till lilla prinsessan. Jag vill ju gärna veta så tidigt som möjligt om jag kommer att behöva stimulera ägglossningen igen så att vi isåfall kan påbörja behandlingarna direkt istället för att försöka i ett helt år igen innan vi får hjälp. Svårt det där, men jag får väl helt enkelt diskutera det med barnmorskan på efterkontrollen. Hon borde ju veta vad som kan passa att ta som preventivmedel och ändå se om kroppen fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar