söndag 12 januari 2014

Dags att ta tag i livet.

Idag är det exakt en månad sedan vi åkte in till förlossningen, och imorgon är lilla prinsessan en månad gammal. Jag planerar att skriva ett inlägg om hur första månaden med prinsessan har varit, men det kommer nog imorgon. Idag tänkte jag koncentrera mig på mig själv.

På morgonen den 12/12 vägde jag 98,7kg. Idag visar vågen 85,0kg. 13,7kg har runnit av mig utan att jag har behövt anstränga mig. Men nu är det dags att ta tag i träning och viktnedgång. Vågen har nämligen visat 85,0kg i cirka 2 veckor nu.

Eftersom jag inte varit på efterkontrollen ännu blir det ingen hårdträning ännu, men tänker i alla fall köra lite styrka för mage, rygg och ben här hemma i kombination med promenader. Tänker träning 5dagar/vecka och promenader lika ofta eller mer. Om sambon har möjlighet att följa med på promenaderna har jag tänkt att han får köra vagnen och jag kan ta mina stavar för att öka förbränningen lite.

Dagens bild

Magen har dragit ihop sig fint och behöver nu bara tajtas till lite och lite överflödesfett behöver försvinna. Detsamma gäller för lår, höfter och rumpa. 

Dagens mått 140112

Midja: 92cm
Höfter: 104cm
Stuss: 112cm
Lår hö: 68cm
Lår vä: 67cm
Vikt: 85,0kg

Har tyvärr inga mått från före graviditeten förutom vikten som var 70kg 1/1-13, alltså vid ägglossningen. Då hade jag dock några pluskilon redan och målvikten är 68kg. Jag har inte satt något datum för när jag ska ha nått målvikten mer än att det inte ska ta mer än ett år. 

Har hittills idag kört ett pass med styrka som såg ut som följer

Situps: 20x5
Benlyft sida: 10x3 x 2
Armhävningar: 10x1 (har verkligen ingen styrka i armarna)
Rygglyft: 10x3

Planen är att komma ut på en promenad efter lunch också, men det kanske inte blir av. Just nu vräker snön ner nämligen och jag har ingen vinterjacka som jag kommer i ännu.

Planerar att ha mätning, fota och vägning 1ggr/vecka för att se om det händer något. Jag har lätt för att bli nitisk när det kommer till vikten vilket är anledningen till att jag begränsar mätning och vägning till 1ggr/vecka, vill inte känna stress över att vågen står stilla. 

När det gäller maten så kommer jag att fortsätta äta som jag redan gör, eftersom jag ammar kan jag inte köra några dieter eller liknande.  Frukost, lunch och middag och sen 2 mellanmål bestående av en frukt. Ska försöka dricka minst 1 liter vatten utöver det jag brukar dricka också. Kommer att dra ner på sötsaker och fikabröd, men inte förbjuda det. Tror inte på att förbjuda saker då blir det bara att man äter mer av det känns det som. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar