måndag 7 oktober 2013

29+0

Vecka 30, bara 10 veckor kvar till BF. Helgen som varit har präglats av sammandragningar. Värst i lördags och beror antagligen på de 3 jobbnätterna. Fortfarande inga sammandragningar som gör ont, men magen känns lite trött eller hur man ska säga. Och mina magmuskler i nedre delen av magen har gjort ont. Det har även börjat göra ganska ont ibland när lilla pyret rör på sig. Det spänner något otroligt vissa gånger. Och den här helgen verkar det som att h*n gjort kullerbyttor. När jag var hos BM tyckte hon det kändes som att huvudet låg neråt och så har jag också tänkt eftersom hicka känts ovanför blygdbenet. Nu i helgen har hickan känts ute på höger sida och vid naveln.

Vikten har inte ändrats ett gram den här veckan. Vågen visade fortfarande 89,7kg nu på morgonen. Sätter det i samband med att jag inte känt hunger hela tiden som tidigare veckor.

Dagens mage


Inte heller magen har växt något nämnvärt denna vecka. Men det känns att själva livmodern kommer högre och högre upp. Allt annat trycks undan. Men jag tycker bara det är skönt om magen inte blir jättemycket större nu. I alla fall inte innan jag får gå hem från jobbet på graviditetspenning. Det börjar bli alldeles för tungt och den är i vägen.

2 kommentarer:

  1. Tiden kommer gå jättefort! Kommer fortfarande ihåg när jag började läsa din blogg, det var ett bra tag sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att höra från er som läser och särskilt när ni hängt med ett tag. Ja tiden flyger verkligen förbi, känns som att det var igår jag börja blogga om vår resa för att få ett barn och nu är det barnet snart här.

      Radera