måndag 14 oktober 2013

30+0

Den här natten har inte varit rolig. Inte så att jag mått dåligt, utan för att jag legat sömnlös precis hela natten fram till cirka 04:30. Skulle egentligen varit på jobbet kl 07:30, men insåg att det inte skulle funka så passade på att ta ut lite flex och börjar kl 10 istället. Misstänker att boven bakom sömnlösheten är att jag drack 1 kopp kaffe igår kväll vid 18-tiden. Har aldrig haft svårt att sova på grund av att jag gjort så tidigare, men antar att kroppen inte är lika van vid kaffe längre.

Pyret har också varit vaken inatt, rumlat runt därinne så fort jag vänt på mig. Och halsbränna har jag också känt av för första gången när jag inte jobbat natt. Men inget av det skulle jag ha vaknat av om jag bara kunnat somna. Nu när jag låg vaken däremot blir det så mycket tydligare.

Ny vecka idag igen. Och vågen står fortfarande stilla på 89,7kg. Kan det vara farligt för pyret? Jag äter ju som jag ska, men kanske är det mellanmålen som är för små. Äter inte något "matigt" mellanmål utan de består oftast av frukt. Svårt att tvinga i sig mer när jag inte är hungrig. Mycket lättare de perioder jag har konstant hunger. Får ta upp det med BM nästa vecka.


Dagens mage


Min älskade mage. Älskar verkligen min gravida kroppa och alla förändringar som sker med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar