lördag 12 oktober 2013

Bebisrummet

Nu är renoveringen av bebisrummet så gott som klart! Det enda som är kvar att göra är att sätta upp 2 st hörnlister. Sambon skulle köpa dem idag så det blir att sätta upp dem imorgon.

Så här såg det ut i rummet innan renovering







90-tals tapet med en bård mitt på, en blekt plastmatta och en avskavd dörr. Inte allt för upplyftande.

Och så här ser det ut nu

 Älskar den här lampan. Ett riktigt fynd från Ullaredsresan. 

 Det väldigt billiga golvet som jag visat tidigare. Blev en bra kontrast till de vita väggarna. 





Kunde inte låta bli att bära in möblerna trots att det inte är helt färdigt än. Ville se hur helheten blev och testa möbleringen. Måste säga att jag är mycket nöjd. Nu ska bara alla bebiskläder och sängkläder tvättas så att jag kan bädda och piffa det sista :) Vaggan ska inte vara inne i bebisrummet. Vi funderar på att ha den i vardagsrummet för pyret att sova i på dagarna. En kompis till mig hade så och det var väldigt smidigt. Sen vet vi ju inte om vårat pyre kan sova med rörelser och ljud runt sig, men vi får väl testa. Spjälsängen kommer ju inte heller att vara inne i bebisrummet i början. Den kommer att stå inne i vårat sovrum första tiden så att vi har pyret nära oss.

Fick igår förresten veta att jag jobbar mitt sista arbetspass redan på torsdag :) Så snabbt det har gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar