måndag 21 oktober 2013

31+0

Alltså var tar tiden vägen egentligen? Nu är det bara 2 månader kvar till bf. Bara 62 dagar kvar tills vi får träffa det lilla pyret. Åh vad vi längtar.


Vågen visar idag 91,5kg så +1,8kg sedan förra veckan. Skönt att se att den gått upp lite igen. 1,8kg på totalt 4 veckor känns inte så mycket. Men de säger ju att man går upp som mest i slutet av graviditeten så ska bli spännande att se hur min kropp beter sig.  Och hur stor kan magen egentligen bli? Pyret skulle gärna få fixera sig snart så att magen åker ner lite. Nu känns det som att den är uppe i halsen på mig. Men trots det har jag inte några större besvär av halsbränna tack och lov. Kan få lite sura uppstötningar om jag lägger mig ner strax efter att jag har ätit och någon natt då och då har jag känt av den där brännande känslan i bröstet. Men jag står ut.

Börjar bli riktigt svårt att sova på nätterna. Får vrida och vända på mig hela tiden och springer på toaletten titt som tätt. Detta har resulterat i att jag är väldigt trött på dagarna. Får helt enkelt bli bättre på att ta en tupplur mitt på dagen för att minska tröttheten. Men det är svårt. Samtidigt som jag är så trött så vill jag göra massor. Framförallt vill jag fixa här hemma, städa, tvätta och plocka. Antar att det är det som kallas att boa.

Hur tidigt ska man egentligen packa BB-väskan? Och vad ska man packa ner? Jag har plockat ihop lite kläder till mig och pyret som jag i alla fall ska ha med. Men sen då? Jag ska skaffa ett par tofflor att ha på sjukhuset. Kan nämligen inte förlika mig med tanken att gå barfota. Inte när jag jobbat på sjukhuset och vet vad som kan finnas på de där golven. Men än så känns det lite tidigt att packa själva väskan. Men samtidigt vill jag ha den klar och redo ifall förlossningen startar tidigare. Min syster fick ju liksom sin lilla pojke i v 36.

Ska kontakta företaget vi beställt vår vagn ifrån också. Leveranstiden skulle vara 8 veckor, nu har det gått 10veckor. Sambon ringde dem när det gått 8 veckor och då sa de att den borde komma som efter 9 veckor, men det har den alltså inte gjort. Visst att det är långt kvar tills vi behöver den, men jag blir stressad över att ha lösa trådar som jag inte har kontroll över... Ska även ringa familjerätten den här veckan så att vi kan gå och ordna faderskapet nästa vecka när sambon är ledig.

I övrigt passar jag på att träffa kompisar nu när jag är ledig. Så skönt att kunna ses när som helst utan att behöva ta hänsyn till arbetstider.  Sen ska jag på vecka 32-besök hos BM på onsdag. Ska bli kul att se hur värdena ser ut nu. De har ju sett jättebra ut hittills så hoppas de ska fortsätta göra det även resten av graviditeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar