tisdag 22 oktober 2013

Tråkdag och bebisfix

Idag känns som en riktig tråkig dag. Sambon sover efter nattjobb och jag är fast här hemma eftersom det ska levereras ett paket någon gång idag. Har inga problem med att vara hemma en hel dag, men när sambon sover är det ju lite begränsat hur mycket jag kan sysselsätta mig med. Vaknade kl 06:40 så har redan hunnit med all tvätt, sista maskinen pågår nu. Skulle behöva ge mig ut i trädgården och ta upp de sista lövhögarna, men det regnar förfullt ute och jag har inga regnkläder som jag fortfarande får på mig över magen. Skulle även behöva dammsuga, men det går ju inte när sambon sover. Så just nu sitter jag här och glor på dåliga såpoperor på tv. Kan ju inte bjuda över syster med son heller för då vaknar väl sambon. Syster kan väl vara tyst, men hur får man en sprallig pojke på 9 månader att vara lite tyst. Omöjligt.

Sambon ringde till företaget som vi beställt vagnen och bilskyddet ifrån igår i alla fall. De hade fått in vagnen till sig och den skulle skickas med schenker idag. Så det borde komma en avisering till mailen om det idag. Undrar om den hinner komma denna vecka? Schenker kan ju ha lite längre leveranstid ibland. 2-4 arbetsdagar står som normalt, men ibland kan det ta 1-2 arbetsdagar extra. Men skönt att få den där aviseringen och veta att vi snart har vagnen här. Ett moment mindre att vara stressad över.

Jag ska ringa familjerätten idag också. Men de hade bara telefontid 13:00-14:30 så får vänta lite med det. Ska bara se till att inte missa telefontiden :-o Ibland har jag en förmåga att göra just det. Men jag får väl lägga in en påminnelse i mobilen.

Har budat hem lite till bebis från tradera. En bröstpump och ett babynest. Bröstpumpen vann jag i fredags och den kom redan igår! Snacka om snabb leverans! Fick den till ett bra pris. Den kostar ny på apoteket 599kr men jag fick denna som är använd 2 gånger för 160kr så det tycker jag var en bra deal. Babynestet har jag inte fått hem än, men det skickas med schenker och avin kom igår så det borde komma under veckan. Bara vagnen och bilskyddet kommer hem så har vi i stort sett allt till bebis! Har kvar att gå till apoteket och skaffa lite salvor och mediciner som kan vara bra att ha hemma och så ska jag köpa hem lite mer blöjor. Köpte ett paket blöjor häromdagen att ha allra första tiden, men ska köpa ett paket med blöjor för 3-6kg också. Det jag köpte var för 2-5kg. Sen är det lite piffning kvar att fixa i barnrummet, men det är inget som jag känner måste vara helt klart när bebis kommer. Lite hyllor och ramar som behöver köpas. Sen ska jag åka hem till mina föräldrar och se om jag kan hitta mina gamla mjukdjur. Det är framförallt 2 stycken som var mina favoriter som liten och som jag vill att pyret ska ha. Och just det ett babygym är kvar att köpa också. Men det tänker jag och sambon önska oss i julklapp eftersom pyret ändå inte kommer att använda det första tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar