söndag 6 april 2014

Förkylt

Lilla sessan har just nu sin andra förkylning på cirka 3 veckor. Denna är snäppet värre än den första. Hon täpper igen nästan direkt när hon ligger ner och man hör tydligt hur det rosslar i näsa och svalget. Detta har resulterat i extremt dålig sömn de senaste dagarna. Vi har varit vakna 2-3timmar per natt, gett näsdroppar, använt nässugen och suttit upp för att lätta på täppan. Inatt var i förhållande en bra natt. Slemmet täppte igen först vid 06. Men även om sessan kunnat sova har ju jag vaknat flera gånger och kontrollerat sessans andning. Kan trösta mig med att det slemmiga rossliga inte är i lungorna i alla fall utan bara i näsa och svalg. Och hon kan äta nästan obehindrat. Just nu sover lilla sessan halvsittande på min arm och då låter det inget slemmigt alls. Hon låg på soffan förut och sov, men det gick bara en halvtimme innan hon vaknade rosslig och hostig. Jag hann i alla fall köra styrkeövningarna. Fick tyvärr skippa stretchingen så får se om jag får träningsvärk.

30dagar har ju snart gått så jag måste ta tag i att sätta upp ett schema för träningen efter att utmaningen är slut. Kan ju inte bara sluta för att 30dagar gått. Ska slipa lite på det. Måste ha ett schema och kryssa av på om jag ska hålla igång. Annars kommer det bara rinna ut i sanden. Ska försöka få till lite fler promenader i rask takt. Nu har det blivit cirka 2 promenader/vecka och jag skulle vilja få till promenad varannan dag. Och komma ut även om det inte är strålande sol. Har laddat ner appen "Endomondo" för att mäta hur långt jag går och vilken hastighet och ungefär hur många kalorier jag gör av med. Det gör det faktiskt lite roligare. Gick den längsta rundan för ett tag sen och blev glatt överraskad när jag såg att den var hela 7,5km. Jag har trott att den är typ 5km, men det visade det sig att den korta rundan är. Ska ta mellanrundan någon dag också och se hur lång den är.

Vågen visar sakta men säkert mindre och mindre kilon. Fuskvägde igen imorse och möttes av siffrorna 77,0kg. Härligt! Hoppas på att det står 75,0kg när 30dagarsutmaningen är slut. Känns inte omöjligt om jag får till promenaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar