söndag 13 april 2014

Schema och smakportioner

Kollade över träningsschemat jag gjorde och insåg att det nog var lite för intensivt för att jag ska orka hålla igång. Så nu har jag gjort ett nytt. Varannan dag ben och rygg och varannan dag armar och mage. Sen är det vilodag var 7:e dag. Känns mycket mer realistiskt. Blir vägning och mätning på vilodagarna. 


Till något helt annat. Idag blir min lilla prinsessa 4 månader! Det har vi firat med besök hos först mormor och morfar och sen farmor och farfar. Lilla sessan fick även fira med att provsmaka lite havregröt. Det var inte mer än en tesked totalt. Men hon verkade gilla det :) Kommer att börja smyga in lite smakportioner nu och sen trappa upp det efterhand. Har gjort lite ärtpuré, majspuré, morotspuré och potatispuré och frusit in i isformar. Blir perfekt att ge av sen när vi kommit upp i lite större portioner. Nu till att börja med kommer jag att göra majspuré eller ärtpuré av typ två majskorn/ärtor med hjälp av vitlökspressen och ge som smakportioner. Sessan fick provsmaka varje puré när jag gjorde dem och det gick bra. Hon verkar vara matglad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar