tisdag 8 april 2014

Ingen ägglossning och hemorrojder

Okej detta inlägg kommer att vara lite äckligt så om någon är känslig behöver de inte fortsätta läsa :)

Jag trodde ju att det kunde vara ägglossning på gång för några veckor sedan, men det var det ju tydligen inte. I alla fall har jag inte fått någon mens och den borde ju ha kommit vid det här laget om det varit ägglossning. Men jag tror min kropp är lite i ofas och inte alls vet hur den ska bete sig. Senaste veckan har det börjat ploppa upp småfinnar i ansiktet och  jag har mycket flytningar. Flytningarna är väl det som beter sig mest ologiskt. Ena dagen är de krämiga för att nästa dag vara som äggvita. Så jag blir lite förvirrad. Jag har just nu ingen hjälp av att känna på tappen heller för jag har inte lärt mig hur den känns i de olika faserna nu efter förlossningen. Den känns i alla fall inte helt som den gjorde innan. Och konstigt vore det väl om den inte blivit lite förändrad. Kan väl bara vänta och se helt enkelt. Är helt inställd på att jag kommer att behöva behandling med puregon eller pergotime även med nästa barn.

En annan jobbig sak är att jag fortsätter ha besvär med mina hemorrojder som jag fick under graviditeten. Inte så att jag har ont av dem, men de blöder när jag går på toaletten. Eller jag tror det är en hemorrojd. Eller så är det någon liten spricka som går upp varje gång jag tömmer tarmen. Irriterande är det i alla fall. Igår blödde det ganska rejält till och med. Det var liksom rödfärgat i toaletten. Jag var i och för sig väldigt hård i magen igår så kan ju varit därför. Hade helt enkelt slarvat med vattenintaget vilket jag nu för tiden inte kan göra för då strejkar magen totalt. Så nu är vi tillbaka på fiberhavregrynsgröt till frukost och mycket vatten under dagarna. Hoppas det ordnar upp sig. Inser ju att om det fortsätter så här så måste jag väl ringa vårdcentralen för att kolla upp det. Jag har ju faktiskt inte kollat att det verkligen är hemorrojder jag har. Ja jag vet idiotiskt. Men jag vill ju helst slippa bli remitterad till min egen arbetsplats om det är så att det är hemorrojder och de behöver opereras bort. Men jag kanske kan be att få göra det någon annanstans i så fall. Jaja nu går jag händelserna i förväg. Jag väntar och ser vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar