tisdag 8 april 2014

Ge oss sömn!

De superbra rutinerna vi hade börjat få till när det gäller sessans sömn har i och med den här senaste förkylningen omkullkastats helt och hållet. De två sovstunderna på dagtid á 2-3timmar är nu nere på cirka 1 timmes sömn på förmiddagen och sedan korta sovstunder utspridda under resten av dagen. Detta resulterar i en väldigt gnällig sessa som slocknar vid kl 20, men vaknar igen vid kl 21 och sen är pigg fram till 23:30 ungefär. Det jobbiga är ju att hon fortsätter vakna kl 07 på morgonen, det i kombination med att vi är vakna cirka 1 timme per natt i samband med amningen gör att vi allihopa ligger på minus på sömnkontot. Vilket i sin tur leder till extremt tjuriga föräldrar som går varandra på nerverna just nu. Men det blir ju bättre, bara den envisa förkylningen släpper av så att lilla sessan kan andas ordentligt. Det är ju på grund av att hon är täppt i näsan som hon vaknar. Inte för att hon är utvilad. Får se om det vänder idag. Hon sover faktiskt just nu och har gjort det i 2 timmar så kanske kanske har vi tur idag. Bästa vore om hon kunde sova i en timme till, men det har jag inga större förhoppningar om.

Kämpar på med min träning. Imorgon påbörjas ju den sista veckan på utmaningen! Synd bara att det den här veckan varit extremt tråkigt väder med regn så jag inte alls tagit tag i promenaderna som jag tänkte. Måste köpa en regnjacka så att jag kan gå ut ändå. Vagnen har vi ju regnskydd till så det är inget problem. Ska bli spännande imorgon och se om det hänt mycket på måtten även denna vecka. Hoppas hoppas. Vågen får ju gärna visa något på 76,x kg. Då känns det som att jag har en chans att i alla fall nå 75kg innan utmaningen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar