torsdag 10 april 2014

Tungt

Nu börjar övningarna i squats- och Absutmaningen bli riktigt, riktigt tunga. Men inte omöjliga. Jobbigast är fortfarande puschups. Men jag blir bättre. Nu klarar jag ju cirka 20stycken innan mjölksyran sätter in ordentligt. Synd bara att jag nu är uppe på att göra 43stycken. Så det är kämpigt ändå. Men jag delar upp dem i omgångar. Kör så många i rad som jag känner att jag klarar utan att utföra dem felaktigt och sen paus i en halvminut ungefär. Kan säga att 190 squats också är lite kämpigt. Började få ont i mitt ena knä för några dagar sedan varje gång jag gjorde squats så fick minska lite på hur djupt jag går ner och hör och häpna, nu känns det mycket mer i rumpan än tidigare så har antagligen inte gjort helt rätt innan. Härligt med mjälksyra i både främre och bakre lår och rumpmuskler. Kan ju säga att jag inte är superstadig på benen efteråt. Kör faktiskt alla i ett svep, har märkt att det blir så mycket jobbigare om jag stannar upp mitt i och tar en paus. Då hinner ju mjölksyran byggas upp. Men flåsigt blir det, och svettigt.

Har gjort ett schema att följa efter att utmaningen är över. Jag vet dock inte om det är realistiskt, har ju aldrig lagt upp ett träningsschema förut. Men jag får testa och se. Blir det för tungt får jag väl göra om.

Så här ser det i alla fall ut

Har lagt till lite fler övningar bland annat för ryggen. Men det jag funderar på är om jag kanske inte ska köra alla muskelgrupper samma dag. Kanske ha olika vilodagar. Ska kolla på det och se hur jag kan lägga upp det i så fall. Vill inte att kroppen ska bli överansträngd. Tänker att jag kanske ska dela upp det så att jag kör mage och armar samma dag och ben och rygg samma dag.

Idag visade förresten vågen 76,8kg! Äntligen, känns som att det stått lite stilla och jag har varit så trött på att se 77,x hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar