fredag 18 april 2014

Viktnedgång

30-dagarsutmaningen är slut. Och jag är inne i en neggoperiod så inte alls nöjd med resultatet. Ingen motivation alls inför att fortsätta träna så det blir en paus i alla fall över påsk. Försökte köra ett pass med armar och mage nyss och avbröt efter att ha gjort 25/50 armhävningar. Kände verkligen att jag vill inte. Så då är det ingen idé att fortsätta. Ta nya tag när jag är mer positiv istället.

Här är i alla fall resultaten efter de här 30 dagarna




Visst syns det litegrann, men jag känner mig inte nöjd alls. Och jag vet nu är jag inne i en sådan där ond cirkel då allt är negativt. Egentligen är det jättebra resultat på 30 dagar, men jag vill se mer!

Dagens mått
140112                      140319                   140417              Totalt sedan 140319  (140112)
Midja: 92cm               81cm                     76cm                 -5cm     (-16cm)
Höfter: 104cm            97cm                     92cm                 -5cm     (-12cm)
Stuss: 112cm             106cm                    102cm               -4cm     (-10cm)
Lår hö: 68cm              61,5cm                  59cm                 -2,5cm  (-9cm)
Lår vä: 67cm              61cm                     59cm                 -2cm     (-8cm)
Vikt: 85,0kg                79,3kg                  76,8kg               -2,5kg   (-8,2kg)

Siffrorna ser ju inte så pjåkiga ut när man ser dom så här. Det som fick mitt humör i botten var vikten. Jag tjuvvägde mig nämligen några dagar tidigare och då visade vågen 76,1kg. Sen hade vi en jätteonyttig helg och efter det var det +0,7kg igen. Och sen har det varit samma siffra sedan dess. Har ju bara mig själv att skylla eftersom jag inte behövt äta massor med godis och kakor en hel helg, men gjorde det ändå. Vet ju att jag inte kan göra det för jag går upp i vikt direkt. Men som sagt, nya tag efter helgen och så kör vi en månad igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar