tisdag 17 juni 2014

Blir inte klok.

Jag blir inte klok på min kropp. Innan jag blev gravid kändes det som att jag hade bra koll på kroppens signaler för ägglossning och mens, men nu är det som att vara tillbaka på ruta 1. Spontant utifrån sekret och livmodertappen skulle jag säga att jag ska ha ägglossning typ ikväll eller inatt. Men sen så har det varit så förut några gånger och då har det ju inte varit något. Men idag så har jag både vattniga flytningar och äggviteflytningar och livmodertappen är hög, mjuk och definitivt öppen. Så med andra ord visar kroppen alla tecken på ägglossning. Synd att jag inte kollat tempen. Har funderat på att börja följa basaltempen igen, men eftersom vaknar så mycket under nätterna så känns det inte som att det skulle vara så tillförlitligt. Sover ju oftast inte mer än 2 timmar i streck. Men kanske ändå går att se ett mönster? Var ju inte supernoga med tid och sånt när jag följde tempen innan jag blev gravid. Känns ju i alla fall som att det inte vore omöjligt att ägglossningen och mensen kommer igång nu när amningen är minskad till 2 gånger per dag. Dags att damma av min gamla app fertilityfriend igen kanske :). Vi har ju sagt att vi ska börja försöka med nr 2 till nyåret typ så kan ju vara bra att ha lite koll innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar