torsdag 19 juni 2014

Trasig rygg och fortsatta ägglossningssymtom

Imorse pajade jag min rygg. Lekte med sessan genom att lyfta upp henne och prutta henne på magen och då helt plötsligt "small" det till vid mitt högra skulderblad. Sedan dess har jag haft jätteont. Värst var det i cirka 2 timmar efter att det hände. Kunde knappt andas utan att det kändes som att någon högg en kniv i ryggen, inte heller kunde jag räta upp ryggen eller lyfta armarna över brösthöjd. Inte ofta jag gråter av smärta (enda gången var när jag födde barn) men det gjorde jag imorse. Sambon fick vara hemma från jobbet några timmar, jag kunde ju inte ens lyfta kaffekoppen så fanns ju ingen möjlighet för mig att ta hand om sessan. Tog två alvedon och en ipren och lade värmekudden på muskeln och det hjälpte. Så kl 14 skickade jag sambon till jobbet. Sen kom svärmor förbi några timmar nu på kvällen och har hjälpt mig lite med sessan. Fortsätter kännas okej, men försöker jag vrida huvudet åt höger eller lägga tyngden på höger arm när jag lyfter upp sessan är kniven i ryggen tillbaka. Hoppas det bara är en muskelsträckning och att det känns bättre imorgon. Hatar att inte kunna göra allt själv.

I övrigt har ägglossningssymtomen fortsatt idag.

Tempen: 36,37
Tappen: Mellan, mellan, öppen
Flytningar: Äggvita
Övrigt: Molvärk i tjejmagen, men mest ut åt vänster äggstock.

Spännande detta måste jag säga :) Längtar efter att få se en temphöjning på kurvan. Lägger in en bild på kurvan redan nu, även att det inte finns mycket på den ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar