lördag 28 juni 2014

Spottings!

Har under dagen haft molvärk vid vänster äggstock och även som mensvärk till och från. När jag var på toaletten för några timmar sedan blev jag lite fundersam. Äggviteflytningarna tillbaka, tappen hög och öppen och flytningarna var rosafärgade! Vad är nu detta? Mens på gång eller ägglossning? Nu när jag var på toaletten så var det inget rosa i flytningarna. Har ju haft så några gånger vid ägglossning. Vore ju lite typiskt i så fall eftersom vi hade sex igår. Men hur stor är sannolikheten att det skulle leda till en graviditet? Inte så stor om man tittar på vår historik, men det skulle ju inte förvåna mig om det just därför skulle bli så.


Så här ser kurvan ut just nu. Påminner ju en del om den här under som är från januari 2013. 

Får väl se helt enkelt vad som hände de närmaste dagarna. Är det mens så kommer den väl igång inatt eller imorgonbitti och är det ägglossning borde det komma en tempstegring om något dygn.

26/6
Tempen: 36,4
Tappen: Låg, hård, stängd
Flytningar: Klibbiga

27/6
Tempen: 36,27
Tappen: Hög, mellan, stängd
Flytningar: Krämiga
Sex: Ja

28/6
Tempen: 36,18
Tappen: Hög, mjuk, öppen
Flytningar: Äggvita+spotting

Det här är ju riktigt spännande :) Har saknat lite att registrera temp och symtom. Nu känns det dessutom ännu roligare när syftet inte är att pricka in så mycket sex som möjligt vid ägglossning utan bara att få koll på om jag får ägglossning eller inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar