tisdag 13 maj 2014

5 månader

Ja idag blev lilla sessan 5 månader gammal. Var tar tiden vägen? Vi firade dagen med att åka till BVC och få 5-månaders vaccinationen. Kanske inte det roligaste sättet att fira sin 5-månadersdag på. Det verkar peppar peppar inte som att hon fått någon reaktion på vaccinet den här gången. Sist blev hon ju rejält trött och hade lite ont i sina ben, men har inte märkt något sånt idag.

Nu har jag precis nattat henne. Idag tog det cirka 5 minuter. Rekord. Och inget hysteriskt skrik alls. Får se om det fortsätter så eller om det bara är tillfälligt. Fortsätter det vore det toppen. Då blir det perfekt att sambon tar nattningarna när han går på semester. Så hinner sessan vänja sig vid att pappa nattar innan jag ska börja jobba i sommar.

Japp så är det. Var uppe på jobbet idag och pratade med chefen. Så nu är det bestämt. Jag kommer att hoppa in lite på timmar i sommar. Måste dock säga att jag har en väldigt bra chef. Jag ska maila över de dagar som jag kan jobba och så anpassar de det efter mig. Jag behövde inte heller gå hela pass om jag inte ville. Våra arbetspass är egentligen 06:45-15:30, 13:30-21:30 och 20:45-07. Men om jag hellre ville så kunde jag får jobba 06:45-13:00 och gå som resurs och hjälpa till i vårdlagen. Det fick jag själv bestämma. Det känns ju skönt. Ska diskutera lite med sambon sen vilka dagar jag kan jobba och vilka pass. Känns ändå helt rätt nu när det är bestämt. Kanske kommer att hoppa in lite då och då under hösten också om det behövs bara för att spara lite föräldradagar. Men inte för mycket. Tänker mig kanske 2 pass/månad i så fall. Vill njuta så mycket som möjligt att sessans första år. Men det är nog nyttigt för oss alla tre att jag är iväg några timmar då och då. Men jag kommer att ha ångest över att vara borta från min lilla skatt.

Håller tummarna för att det går bra att sluta amma bara. Eller att sessan accepterar välling. Annars är det ganska kört med att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar