torsdag 15 maj 2014

Fullspäckad dag.

Idag har vi haft fullt upp. Eller i alla fall jag och lilla sessan. Kl 9 imorse kom en kompis med barn förbi. Spenderade förmiddagen här hemma med dem. Kaffe och promenad blandat med matning av bebisar. Små barn äter verkligen hela tiden. Känns det som i alla fall. När de åkt hem bestämde jag och sessan oss för att åka och hälsa på hos sessans mormor och morfar. Lika bra att passa på när vi ändå inte hade något bättre för oss. Dessutom behövde jag åka dit och låna två spett att ha när vi ska gräva för altan. Vi har så mycket sten som måste bort och då är det ju bra att ha spett att bända bort dem med. Blev en trevlig eftermiddag. Och nu sover sessan sött och jag sitter här framför TV:n och datorn.

Det är ju ovant att ha den här egentiden på kvällen så jag har lite svårt att komma på saker att göra. Igår passade jag på att ta en dusch, brukar annars inte få tid att göra det om inte sambon är hemma. Gjorde även lite potatis- och palsternackspuré till sessan. Och googlade recept på mat till henne så ska göra en fisk- och en kycklingrätt framöver. Idag har jag plockat iordning i huset och kört en diskmaskin och sen landat här i soffan. Är lagom trött, men vill vänta med att gå och sova tills sambon kommit hem strax efter kl 22. Han åkte hemifrån imorse kl 9 för att golfa och sen direkt till jobbet så vill ju gärna hinna säga hej i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar