torsdag 5 februari 2015

Min känsla var...

... rätt! Det är en liten lillebror som bor i min mage :) RUL blev flyttat från tisdag till onsdag så igår kl 16 var vi och kikade in på vår lille vilde. Det är verkligen en liten vilde som gjorde det svårt för barnmorskan att se allt hon ville :) Det sparkades och snurrades och vevades, men efter en stund blev han lugnare. Allt såg jättebra ut och det verkar vara en frisk liten pojke därinne. Känns verkligen så mycket verkligare nu när vi vet att det är en liten pojke, en liten lillebror.

Nu ska vi bara komma på lite namn som den lille kanske kan få heta och sen får jag börja skriva en inköpslista :) Jag och syster ska försöka komma iväg till Ullared i april så då ska vi handla till våra bebisar och deras storasyskon också såklart. Alla kläder i storlek 50/56 som vi har är ju väldigt neutrala så lillebror kommer att kunna använda samma, men det är ju alltid kul att köpa lite nytt i alla fall. Och så ska jag köpa en del i storlek 92 till sessan. Hon har 86 nu, men skulle tro att hon kan börja ha 92 till sommaren eller strax efter.  Ska gå igenom alla kläder som jag lagt undan efter sessan för att se vad som finns och vad som behövs.

Sen ska jag köpa lite nya bebisgrejer, täcke, kudde, skötbordsbädd, åkpåse m.m. sånt som är bra att ha helt enkelt och som blivit slitet.

Efter UL igår var vi och beställde vagnen, så nu är det en sak mindre på checklistan och jag har hittat en spjälsäng på blocket som vi förhoppningsvis kan hämta i helgen. Måste skriva ner checklistan! Just nu är den bara i mitt huvud och det funkar inte. Jag måste ha struktur i allt annars blir jag stressad och irriterad. Checklistor är toppen när man är som jag :) Och familjealmenackan! Äntligen har jag köpt en och äntligen har vi bra koll på vad alla i familjen har planerat. Jätteviktigt nu när jag jobbar en del och behöver veta snabbt när sambon är ledig och sambon får koll på BVC-tider, öppna förskolan etc. Skitbra tycker jag, sambon tycker mest att den var dyr och undrar om vi verkligen behöver den haha.

1 kommentar:

  1. Underbart! Och vad roligt att ni har planer på att åka till ullared - vi ska också åka dit i april faktiskt! :) //anonym (igen)

    SvaraRadera