onsdag 18 februari 2015

V 21+4

Sedan i måndags har det sagt poff! Magen är gigantisk och jag börjar undra var detta ska sluta. Eftersom magen växt så mycket ställde jag mig på vågen imorse av ren nyfikenhet och som jag misstänkte så hade även vikten gjort ett rejält skutt och vågen stod nu på 77,1kg. Antar att vi är inne i någon slags växtspurt även om jag inte märkt av det i form av ökad hunger. Äter lika nu som för några veckor sedan. Kanske är det vätska, vad vet jag.

Till en annan sak... Jag blir så trött på sjukvården ibland. Eller hur den är uppbyggd rättare sagt. I och med att jag själv jobbar som sjuksköterska vet jag mer än väl hur krångligt det kan vara ibland, men har ju fördelen att veta vad jag ska göra för att få så lite krångel som möjligt. Men nu har det krånglat. Fick ju mitt levaxin höjt från 75mikrogram till 100mikrogram av Mvc men av någon anledning inget nytt recept.  Så har helt enkelt fått ta ut av mitt gamla recept på 50mikrogram (har ätit 75mikrogram sedan september 2012, men VC har inte lyckats skriva nytt recept :-/) Problemet med att äta dubbeldos mot vad receptet säger är att tabletterna tar slut för snabbt = apoteket vill inte ge ut tabletterna. VC vill inte skriva nytt recept på 100mikrogram eftersom de inte gjort ändringen medan Mvc tycker att VC kan skriva recept. Med andra ord jag som patient hamnar i kläm. Nu hoppas jag att läkaren på Mvc fixar ett nytt recept i alla fall även om barnmorskan jag fick prata med mest verkade tycka att jag var krånglig som gav henne extra arbetsuppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar