tisdag 10 februari 2015

V 20+3

Här sitter jag och känner mig helt slut. Har inte kunnat sova på 2-3 nätter nu. Dels så har jag vaknat en gång i timmen ungefär och inatt vaknade sessan vid 00:30 av att hon var täppt och hostade. Sen var hon vaken till 03. Sen sov jag väl totalt en timme innan hon vaknade igen för dagen kl 07. Dessutom har jag sjukt ont i ryggen. Beror mest på att jag jobbade i helgen och att vi hade extremt tunga patienter. Av de sju patienter jag hade ansvar för så var fyra stycken i behov av hjälp av 2 personal, tre av dem var dessutom sängliggande och kunde i stort sett inte göra något själva så det var TUNGT. Att jag sedan städade hela huset igår eftermiddag gjorde att jag nu inte kan böja mig framåt och att jag hade MÅNGA sammandragningar under kvällen igår, en del gjorde faktiskt riktigt ont. Så idag ska jag försöka ta det lite lugnt. Så lugnt det nu går att ta det med en ettåring hemma.

Graviditetsmässigt så gick vi in i vecka 21 i lördags.

Magen 20+0


Jag mår ju egentligen riktigt bra. Förutom att jag lätt får sammandragningar vid ansträngning. Det var inget jag kände av när jag väntade sessan. Vet att jag hade mycket sammandragningar, men aldrig i samband med att jag gjorde något fysiskt ansträngande. Jobbade ju liksom 100% då och inte var det mindre tungt då. Jaja det lugnar ju förhoppningsvis ner sig. 

Jag har börjat känna av början till vadkramper nattetid framförallt om jag inte haft stödstrumpor på mig under dagen, kissar som jag vet inte vad. Lillebror sparkar som en galning, känns som att han aldrig sover.


Med lillebror i magen vs med storasyster i magen.

Jag var verkligen MYCKET större då! Men vägde ju också desto mer när jag väntade sessan. Kommer inte ihåg exakt vad jag vägde i vecka 20+0 då, men i vecka 18+0 vägde jag 77,6kg. Jämför det med att jag i lördags vägde 75,8kg så förstår man ju att en del var fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar