lördag 21 februari 2015

V 22+0

Vecka 23 är här och idag är det bara 125 dagar kvar till BF. Jag är suuuuupertrött och ser inte alls fram emot att åka till jobbet. Har vaknat 1 gång i timmen sedan kl 00:30 och nu kl 04:10 vaknade sessan och hade svårt att somna om så hon fick komma över till våran säng. Kändes onödigt att försöka somna om igen eftersom klockan ändå skulle ringa 05:10 så gick upp istället och nu sitter jag här och äter frukost. Har haft 3 eller 4 sådana här nätter nu då jag sovit jättebra från cirka 21:30-00:30 och sedan vaknat varje timma, hoppas det vänder snart för annars kommer jag att bli knäpp typ.

Annars mår jag väl okej. Fogarna spökar ju till och från, har dock inte känt av dem inatt och nu på morgonen känns de också bra. Det verkar som att jag och lillebror haft en växtspurt denna vecka. Vikten har stigit 1,2kg på en vecka och vågen visar idag 77,7kg. Alltså exakt 8kg+ sedan ägglossning. Känns som en bra och ändå stabil viktökning. Är helt säker på att jag kommer att gå upp lite mer än de där rekommenderade 15kg, tror på cirka 20kg, men det känns helt okej.

Dagens mage

Poff sa det och så såg jag höggravid ut :) Fast det är i stort sett bara från sidan man ser magen. Framifrån är den nästan osynlig och bakifrån syns det bara att min rumpa blivit större.

2 kommentarer:

  1. Fin mage! :) Hur mycket gick du upp i vikt med dottern din (om man får fråga)? Jag gick upp väldigt mycket i vikt förra gången och hoppas på att kunna stanna vid +20kg denna gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det får man visst fråga. Gick upp 30 med dottern och det var inte för att jag samlade på mig vätska utan berodde nog mest på konstant hunger från start. Ja 20kg är vad jag oxå hoppas på, känns bra mycket bättre än 30kg iallafall :-)

      Radera