måndag 4 november 2013

33+0

Just nu känns det inte som att det händer så mycket när det gäller graviditeten från vecka till vecka. Visst märker jag att livmodern börjar komma högt upp och att det börjar vara trångt för lilla pyret därinne, men annars lunkar det på. Jag passar på att umgås med kompisar nu när jag kan, känns som att det kan bli mindre med det i början sen när pyret är fött. Har blivit en riktig bullmamma och frysen är numera full med kakor och bullar. Kan dock säga att jag inte är det minsta sugen på varken kakor eller bullar. Sambon är tvärtom och kunde han skulle han tömma frysen på två dagar. Han är ett riktigt kakmonster om man säger så :)

Dagens mage


Tycker inte det händer så mycket med magens storlek längre heller. Verkar mest vara livmodern som växer. Ganska skönt eftersom jag var stor redan tidigt i graviditeten. Skulle nog vara väldigt jobbigt om magen fortsatte växa i samma takt fram till förlossningen. Men visst känner jag av att livmodern blivit större och det trycker upp mot lungorna om jag böjer mig framåt och att ligga på rygg är inte längre att tänka på. Får hjärtklappning och typ svimningskänsla direkt. Tror att pyret fixerat sig nästan helt de senaste dagarna. Känns nämligen som att livmodern är lite lägre nu än tidigare. Inte lika trångt för magsäcken längre när jag äter.

Pyret lever om rejält därinne. H*n fortsätter sätta ut sin fot (tror jag) långt ut åt höger och ibland åt vänster, inte det minsta skönt, men ändå mysigt att så tydligt känna att det är en kroppsdel där under huden.

Den här veckan blir inte jättekul. Kommer att vara själv i stort sett hela veckan. Sambon ska iväg på utbildning med jobbet tisdag och onsdag och sen jobbar han resterande dagar. Men han är i alla fall ledig i helgen. Och sen ska vi hinna med första föräldragruppsträffen nu på torsdag. Så lite ses vi ju :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar