måndag 25 november 2013

36+0

Vecka 37 idag. Är det nu graviditeten räknas som fullgången? Eller är det när vi går in i vecka 38? Nu är det ju egentligen bara 36 fulla veckor som gått menar jag. För min del skulle pyret gärna på komma ut snart. Början av nästa vecka skulle passa utmärkt :) Nä vars, pyret kommer väl ut när det är redo för det. Ju längre tid inne i magen desto bättre. Mest jag som tycker det börjar bli riktigt tungt nu. Börjar känna av ryggen när jag står upp en längre stund och får jätteont i hälarna bara av att stå upp mer än 10 minuter. Och sen börjar jag bli väldigt trött på att vara konstant täppt i näsan och ha konstant lätt näsblod. Allt detta samtidigt som jag älskar att vara gravid och skulle vilja vara gravid för alltid.

Så här såg det förresten ut igår i min app

Gick in i 10:e graviditetsmånaden och hela 90% av graviditeten var klar! Underbart :) Ett steg närmare att träffa lilla pyret.

Dagens mage


Magen börjar peka neråt :) Den är fortfarande ganska hög, men har sjunkit ner rejält. Förut har den pekat mer rakt fram, men nu kan jag inte längre se naveln uppifrån när jag står upp. Och det har jag kunnat förut.

Tycker det syns ganska väl att magen sjunkit när man jämför dessa två bilder. Eller så är det bara jag som vill att den ska ha sjunkit haha. 

Imorgon är det dags för sista besöket hos min nuvarande barnmorska. Imorgon är det dags för vikt igen. Ska bli intressant och se vad vågen visar där imorgon. Min våg vet jag inte om jag kan lita på helt och hållet. Vägde mig imorse och fick två olika vikter beroende på var på golvet vågen stod. Och det skiljde ganska mycket nämligen 0,6kg. Så väntar och ser vad barnmorskans våg säger istället. 

Pyret verkar må fortsatt bra. Lever om rejält inne i magen även om det inte finns så mycket plats kvar att röra sig på :) Kan säga att det spänner ganska rejält ibland när h*n sträcker på sig. Känns så himla overkligt att känna en liten fot trycka ut huden inifrån. Fatta att det finns en ny liten människa inne i mig. En liten människa som jag och sambon skapat. Och snart får vi träffa denna lilla människa. Het ofattbart. 

Sambon kom med ett nytt förslag på pojknamn igår också; Melvin. Det hamnar på favoritlistan direkt för det är väldigt fint tycker jag. 

Annars har jag börjat pynta inför advent. Går långsamt! Har gjort klart köket, hallen och vardagsrummet, men har ju 3 rum till att göra. Och då ska tilläggas att jag bara bytt gardiner, satt upp ljusstakar i fönstren och tagit fram adventsljusstakarna på borden. Inte en enda tomte framme ännu. Men går verkligen inte att jobba fortare. Får ont i rygg och fötter och behöver vila för att orka. Men första advent är ju inte förrän på söndag så ska nog hinna göra klart alla rummen tills dess. Sen får väl tomtarna komma fram efterhand. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar