onsdag 20 november 2013

Halsbränna och sömnbrist

Inatt vaknade jag av halsbränna. Aldrig haft en så kraftig halsbränna tidigare, men som tur var så släppte det av nästan direkt när jag satte mig upp i sängen. Och vad jag vet kom det inte tillbaka under natten. Men nu är den tillbaka. Lade mig på soffan förut för att vila lite efter att jag dammsugit huset. Fick dock snart sätta mig upp igen. Nu vill det dock inte släppa av helt. Hoppas det är tillfälligt. Orkar inte med att ha halsbränna varje dag. Och orkar absolut inte med ännu en sak som stör sömnen.

Sömnen ja. Inatt var det hemskt. Vaknade en gång i timmen. Resultatet av det blev ett sammanbrott och gråt under förmiddagen. Jag måste verkligen få sova lite mer snart. Och sambon måste börja stötta mer här hemma. Han har förbättrats något otroligt sedan vi blev ihop, men fortfarande är det många gånger som att bo med en tonåring. Känner mig som en mamma åt honom ibland. Att behöva tjata och tjata i kombination med sömnbrist var precis vad som ledde fram till dagens utbrott. Kanske är jag extra känslig just nu, men samtidigt tycker jag att jag har rätt. Om jag blir ombedd att väcka min sambo i tid innan jobbet då anser jag inte att jag ska behöva säga till honom 3 gånger innan han går upp. Jag tycker inte heller att jag ska behöva säga till en vuxen karl att plocka bort efter att han har ätit frukost. Sen skiter jag i om han är uppfostrad så. Han beter sig precis likadant när vi är på besök hos hans föräldrar. Bara lämnar tallrik och glas på bordet och går därifrån. Och hans mamma plockar bort efter honom. Men jag är INTE hans mamma. Och jag behöver få vila. Någon gång vore det ju skönt att själv få lägga sig på soffan medan han plockar undan i köket efter middagen. Utan att jag behöver säga till honom att göra det.

Blev ett gnälligt inlägg, men behövde få skriva av mig.

2 kommentarer:

  1. Men gumman! Skit i om det är stökigt hemma. Eller om disken får stå. Du måste sova, gör det på dagen om du inte kan på natten. Det blir ju ännu mindre sömn när bebis kommit. Vila nu! Att det är lite stökigt hemma visar bara att man haft bättre saker för sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de orden! Det stämmer så väl det du säger och jag får nog ta och lyssna lite mer på kroppen och inse att det inte funkar att köra på i 110 som jag brukar.

      Radera