tisdag 5 november 2013

Ensam

Gud så tråkigt det är att vara ensam hemma. Sambon är iväg på utbildning med jobbet och kommer inte hem förrän imorgon :( Känns som att vi inte setts något denna vecka. Han jobbade 12-timmars pass i helgen, kväll igår, är borta idag och imorgon och jobbar sen 2 nätter. Men i helgen är han ledig så då blir det mys för hela slanten.  Jag försöker hålla mig sysselsatt, men det är svårt. Idag har syster och systerson varit här på fika och lunch, sen har jag storhandlat och nu försöker jag njuta av lite vila framför TV:n.  Tror det skulle kännas lite bättre om det inte blev mörkt så tidigt. Jag har alltid varit och kommer nog alltid att vara mörkrädd och det blir alltid lite värre när jag är själv hemma. Eller mörkrädd kanske är fel ord. Jag kan gå ute i mörkret själv och inte vara det minsta rädd, men sen så har jag en förmåga att låta tankarna skena och fantisera ihop allt möjligt och då blir mörkret läskigt.

Jaja TV:n ger ju lite sällskap i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar