onsdag 27 november 2013

Halleluja moment!

Inatt sov jag 4,5timmar i ett sträck! Så länge har jag inte sovit på flera månader. Så jävla underbart. Somnade vid 00:30 cirka och vaknade första gången kl 05. Trodde inte mina ögon när jag tittade på klockan. Och idag är första dagen på länge som jag faktiskt känner mig något så när utvilad. Kanske är det kroppen som nu förbereder sig inför förlossning och därför samlar energi.

Igår var jag hos barnmorskan för vecka 37-besök. Allt såg bra ut. Mitt blodtryck var ju lite högre förra gången än det varit tidigare, men nu var det tillbaka på den lägre nivån. Skönt att veta. Har faktiskt varit lite orolig över det de här två veckorna.

SF-mått: 35. Inte ökat så mycket sedan sist vilket enligt BM beror på att lilla pyret ligger så långt ner i bäckenet nu.
Hjärtljud: 148slag/minut. Lilla pyret håller en väldigt stabil puls som ligger på den högre nivån.
BT: 110/70. Normalt igen.

Även barnmorskan tyckte att magen sjunkit ner rejält nu mot hur den sett ut tidigare. Hon trodde även att det här lilla pyret skulle vilja titta ut innan årsskiftet i alla fall. Vi får väl se :) Fick även svar på när det är graviditeten räknas som fullgången. Det är när hela 37 veckor har gått alltså på måndag. Så då är du välkommen ut lilla pyre :)

Mina sammandragningar bytte lite karaktär igår kväll tycker jag. De gjorde faktiskt ont, nästan som mensvärk. Kände till och med av dem i ryggen och de kom ofta, men inte regelbundet. Det lugnade ner sig lite senare på kvällen och nu känner jag inget. Kanske har kroppen påbörjat förberedelserna inför en förlossning.

Nu börjar det ju faktiskt bli riktigt spännande. När ska det egentligen starta? Och hur? Sambon sa en rolig sak igår. Vi har beställt en ny soffa som vi hoppas få hem den här veckan. När jag satt igår och kände de där onda sammandragningarna så säger han "Du får inte låta vattnet gå i den nya soffan sen bara. Bättre att du tar det i den här gamla." Jag kunde inte låta bli att skratta. Ska försöka att tänka på det när det är dags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar