lördag 16 november 2013

34+5

Att städa hela huset tar visst lite längre tid när man är gravid i vecka 35 än vad det brukar göra. Började städa när sambon åkte till jobbet vid 16:45 och nu blev jag precis färdig. Var tvungen att ta 2 pauser under städningen på grund av sammandragningar och att min rygg kändes som den skulle gå av på mitten. Men nu är det klart och huset doftar rent. Passade på att byta sängkläder också så det ska bli mysigt att krypa ner i sängen sen. Finns inget bättre än en nybäddad säng. Det doftar så gott :) Äntligen satte jag upp spegeln i sovrummet också. Den har stått på golvet sedan vi renoverade sovrummet så det var väl dags nu att den kom upp på väggen :) Bättre sent än aldrig.

Känner verkligen nu att jag vill göra färdigt allt. Vill inte ha något som släpar efter och måste fixas sen när bebis är född. Då vill jag bara att vi ska kunna ta oss tid att lära känna den nya familjemedlemmen. Inget annat ska finnas som stör. Kommer vara så mycket ändå som kommer att behöva uppmärksamhet. Och dessutom kommer både jag och sambon antagligen lida av sömnbrist. Så det ska finnas så lite som möjligt att reta sig på och bli osams om.  Därför ska sambon få ta med sig lite sopor imorgon när han åker till jobbet. Har massor med skräp som står sedan vi renoverade bebisrummet. Skönt att bli av med det.

Förövrigt har jag lika mycket ilningar idag som igår. Framförallt när pyret rör sig. Får stå dubbelvikt till och från för att det gör så ont. Som tur är går det över nästan direkt. Annars skulle det bli jobbigt. Då skulle jag ligga i soffan eller sängen och inte kunna göra något och då skulle jag bli galen. Så jag är tacksam för att det är så pass lite ändå. Och att det är först denna vecka som jag börjat besvärats av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar