onsdag 6 november 2013

Allt och ingenting

Nu går verkligen tiden långsamt. Känns som att det aldrig kommer att bli BF. Beror ju antagligen på att i stort sett allt redan är klart inför pyrets ankomst. Jag har helt enkelt inget mer att förbereda. Var och köpte amningskläder igår så det är också klart. Kan dock bli att jag köper någon mer tröja, men nu har jag så jag klarar mig till att börja med i alla fall. Dock lite svårt att veta vilken storlek som jag kommer att ha i början. Men köpte faktiskt i min gamla storlek och så hoppas vi att det passar. Annars får jag åka och köpa några i en större storlek att ha första tiden.

Tror jag ska ta och baka lite mer bullar imorgon medan sambon sover efter nattjobb. Ska göra en omgång lussebullar någon dag också. Men kommer ju aldrig ihåg att köpa saffran när jag är och handlar. Måste köpa kesella också att ha i. Kanske skulle göra en pepparkaksdeg också. Fast då måste jag först hämta receptet på degen hos mamma. Jag har aldrig gjort egen deg, men det är ju betydligt godare än köpedeg. Herregud alltså jag har blivit en riktig bullmamma. Jag som hatar att baka hehe.

Måste börja köpa julklappar snart också. Jag borde ju inte ha svårt att fylla dagarna med aktiviteter med tanke på hur mycket jag kan komma på som behöver göras. Men det känns som att jag inte har något att göra. Konstigt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar