fredag 15 november 2013

Fredagstankar

Idag vet jag inte riktigt vad lilla pyret styr med därinne i magen. Röjer runt som en galning. Sparkar både högt och lågt, åt höger och vänster. Jag har svårt att förstå hur h*n når alla vinklar om huvudet är fixerat så att ansiktet är åt höger. Men det gör h*n. Ibland känner och ser jag vad jag antar är ett ben dra förbi i navelhöjd. Ingen behaglig känsla direkt. Spänner ganska rejält måste jag säga.

Idag har jag även känt av extremt mycket ilningar. Känns nästan som att pyret sjunkit ner ännu mer i bäcken. Har ilat, spänt och tryckt neråt så fort jag stått upp. Sitter eller ligger jag lättar det ju något, men inte helt. Jag trodde att bebisen tränger ner ytterligare i bäckenet först när förlossningen startar och värkarna sätter igång, men tyngdkraften kanske fixar lite av det redan innan när fogarna mjuknar? Eller så kanske pyret bestämt sig för att komma ut tidigare? Gör ju inget om h*n kommer någon vecka tidigare, men kanske inte redan nu. Men det är väl inte så mycket jag kan göra för att stoppa om det skulle vara så. Eller ja, vila kanske? Men det har jag inte ro till. Kan inte bara ligga på soffan om det finns tvätt att tvätta, disk att diska eller behöver dammsugas. Då måste jag först göra det. Men känner ju ibland att sammandragningarna blir fler och starkare efter att jag dammsugat hela huset. Dock gör de inte ont längre. Det var ju några dagar där för ett tag sedan som de gjorde ont, men inte längre. Däremot blir ilningarna ännu värre i samband med sammandragningarna. Antar att det trycker neråt.

Bara att vänta och se helt enkelt vad som sker de närmaste veckorna. I övrigt sitter jag här själv igen. Sambon jobbar nätter i helgen så blir inte att umgås särskilt mycket i helgen. Får försöka underhålla mig själv. Ska träffa en före detta arbetskamrat och en nuvarande arbetskamrat på söndag i alla fall. Ska bli riktigt kul. Har inte träffat den före detta arbetskamraten sedan i april då jag berättade att jag var gravid. Dessa två människor var de första som fick veta att jag var gravid. Jag kunde verkligen inte låta bli att berätta det så det slank fram under en fika på stan. Blir väl en hel del skitsnack och en massa fika :)

I övrigt får jag väl roa mig med att städa och tvätta :) Känns som att det alltid finns något som behöver fixas. Helst skulle jag vilja börja pynta inför första advent, men än så känns det lite för tidigt. Hade tänkt baka lussebullar i helgen så var på ICA och köpte saffran tidigare idag, men glömde mjöl! Så får nog vänta med bakningen till i veckan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar