lördag 18 oktober 2014

ÄL+11

Nu går dagarna sakta tycker jag. Inte för att jag går runt och räknar ner, det gör jag faktiskt inte, men samtidigt vill vi ju veta. Men nej jag ska inte testa än. Det värsta är att jag måste åka till apoteket idag när sessan vaknar för mitt levaxin är slut. Blir genast lite svårare att inte köpa ett test då. Men jag ska försöka stå emot. Kan dock avslöja att jag är ganska säker på att jag inte är gravid. Det är bara en känsla jag har. Känner ingenting som tyder på graviditet, inget alls. Det enda jag känner är molvärk i nedre delen av magen (men det kan lika gärna vara från tarmarna) och lite känsliga bröstvårtor som styvnar vid minsta beröring.


Så här skrev jag på ÄL+11 i april 2013:

Idag tvivlar jag starkt på att jag är gravid. Känner ju inga symtom på det. Visst det molar lite i nedre delen av magen, men jag kan inte ta det som ett gravtecken. Jag har så ofta molvärk i nedre delen av magen. Vill bara veta.

Status post ägglossning
Tempen: 36,9
Tappen: Hög, mellan, stängd. Den var så högt upp att jag inte riktigt nådde den.
Flytningar: Torrt. 

Ungefär som nu då med andra ord. Tempen är inte densamma, men det beror på att det inte är samma termometer som jag använde då och tappen är inte hög denna gång utan låg. Men det verkar ju som att jag inte kände så mycket då heller och då hade jag ändå tagit ovitrellesprutan som kunde ge symtom. Det är det som är så bra med bloggen. Bara att gå tillbaka i historiken och kolla hur det var. Minnet går ju inte alltid att lita på. Genom att gå tillbaka blev jag ju dock också påmind om att jag plussade på ÄL+11, på kvällen sist. Kanske inte var lika bra att bli påmind om...

2 kommentarer:

  1. Heja dig! Väldigt inspirerande att läsa din blogg, jag hoppas innerligt att du lyckas få till nr 2 snart!! Jag har själv BIM 27-28onde, hoppas hoppas på ett syskon! Letar alla grav tecken som finns... ibland känns det hopplöst :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppande ord :) Har ni försökt länge med ett syskon?

      Radera