tisdag 28 oktober 2014

V 5+0

Vecka 6 idag. Och jag är fortfarande gravid, även om jag inte känner mig särskilt gravid.

Morgonens test visade önskat resultat.


Ska väl ta tag i att ringa MVC då. Men väntar några dagar till tror jag, känns inte som någon brådska.


Fick en fråga om det kommer att komma magbilder nu framöver, och det kommer det. Men än så länge händer det ju inte så mycket så det kommer att dröja några veckor till. Bjuder dock på en "före" bild från idag. Kan ju vara kul att gå tillbaka och jämföra med sen när kulan börjar växa. 

VECKA 6

Bebisen
Embryot är nu 4 veckor gammalt, har huvud och bål. Det mäter cirka 2-4mm från huvud till stjärt. Hjärtat är stort som ett vallmofrö och börjar slå under denna vecka, anlag för hjärnan och små ben- och armanlag växer fram. I slutet av veckan börjar blodomloppet fungera. Ögon, mun och näsa går att urskilja. 

Mamman
Jag känner mig ju som sagt inte särskilt gravid. Visst något slags illamående kommer bilan, framförallt när jag är hungrig. Men egentligen är det mer som ett sug i magen. Trött är jag, men det kan lika gärna bero på att jag sover dåligt och har gjort det sedan första graviditeten. Men har inga problem att somna kl 21 på kvällen. Brösten är lite fastare, men ömmar inget. Vårtgårdarna är mörkare och större, likaså bröstvårtorna.

Vikt: 69,7kg

4 kommentarer:

  1. Grattis till pluset! ��
    Kommer du ihåg vilken dag i cykeln som du skulle ta din ovitrell-spruta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vad jag kommer ihåg så tog jag ovitrellen utifrån hur stor äggblåsor var. Sista VUL jag gjorde visade en äggblåsor på 18mm (om jag minns rätt) och då skulle jag fortsätta med puregon 2dagar, ta ägglossningstest och om de inte blev positiva så skulle jag ta ovitrellen 2dagar efter VUL. Så det var ingen bestämd cykeldag utan utifrån resultatet på puregonbehandlingen.

      Radera
  2. Jag förstår... Men har du en aning om på ungefär vilken cykeldag det var?

    SvaraRadera