torsdag 23 oktober 2014

Ge mig...

... sömn! Lilla sessan sover kasst just nu. Svårt att komma till ro och somna och framförallt att fortsätta sova. Vaknar flera gånger per natt och är ofta vaken 1-2 timmar på natten. Alla bra rutiner vi hade kring nattningen är som bortblåsta. Så nu idag har jag påbörjat det jobbiga arbetet att få tillbaka dem.

Så här skulle jag vilja att våra dagar såg ut igen:

Vakna ~07:00
Frukost ~07:30
Mellis ~10:00
Lunch ~12:00
Sova ~12:30 - 14:30 (somna i egen säng/vagn)
Mellis ~15:00
Middag ~17:30
Kvällsmål ~19:00
Sova ~20:00 (somna i egen säng) därefter sova helnatt

Det har sett ut så här tidigare (bortsett från det där med att sova helnatt) så jag vet att det går. Men jag vet också att det krävs lite jobb för att nå dit. Och MYCKET tålamod. Just tålamod är just nu en bristvara på grund av sömnbrist och (tror jag) graviditet. Men idag får jag helt enkelt bita ihop. Inte bli arg och irriterad vid nattningen.  Vem kan somna om mamma är arg liksom. Får försöka tänka att det är bara en kort period. Det kommer bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar