måndag 13 oktober 2014

ÄL+6 och gråtmild

Idag är jag visst lite känslig... Började storgråta tidigare idag när sambon blev tvungen att åka in och jobba på sin lediga dag. Varför vet jag inte egentligen. Han är ledig tisdag och onsdag med så inte så att vi inte kommer att ha tid att umgås. Tror inte det är något tecken på en tidig graviditet dock :) Alldeles för tidigt för sånt. Men det jag har märkt nu sedan igår är ökade flytningar och så vaknar jag 2-3 gånger per natt av att jag är kissnödig. Nu har jag ju vaknad varje natt sedan första graviditeten, men sen sessan föddes har jag inte vaknat av att jag varit kissnödig. Men nu 2 nätter i rad har jag vaknat och verkligen varit super, superkissnödig.  Sover dessutom som en kratta där emellan. Kissar som en tok dagtid med trots att jag inte druckit mycket.

Tempen håller sig stadig kring 36,6 med undantag för gårdagen då den dippade ner till 36,44. Önskedrömmen är ju att det var en implantationsdipp.

Känner än så länge inget sug efter att testa med gravtest. Inte alls lika mycket fokus på det nu som förra gången vi försökte bli gravida. Nu när ägglossningen väl skedde och vi gjort det vi kunnat har jag slappnat av. Trygg i vetskapen att det inte är mer vi kan göra och att antingen kommer mensen eller så gör den inte det. Kommer den inte kommer jag att köpa ett test. Men inte förrän dess. Har jag ett test hemma kommer jag definitivt inte kunna låta bli att tjuvtesta innan BIM. BIM är förövrigt 20/10 (enligt min app) men det är bara 13 dagar efter ägglossning så jag tänker vänta minst till ÄL+16. Förra cykeln fick jag ju mensen på ÄL+13, men tidigare har den kommit på ÄL+15 och ÄL+16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar