lördag 4 oktober 2014

CD 73

Min hjärna är verkligen fokuserad på ägglossning och att få ett syskon till sessan. Det märks på mina drömmar. De handlar till 98% om graviditet eller bebisar. Jag hade en föreställning om att det inte skulle vara lika stressande med barn nummer 2. Nu när vi har lilla sessan redan, men jag känner att jag vill precis lika mycket nu som sist, jag längtar efter det där plusset lika mycket nu som då, jag är lika stressad över att jag inte får ägglossning nu som då. Skillnaden nu är att jag kan distrahera tankarna på dagtid när jag umgås med lilla sessan. Men minsta lilla ensamtid så är tankarna där. Som nu när sessan och sambon inte är hemma. Sen blir de mer intensiva när jag ser tecknen på att det kanske är ägglossning på gång. Som idag. När jag kollade flytningar och tappen förut visar de tecken på eventuell ägglossning på gång. Har märkt av rikligare flytningar under några dagar, så där så att det synts i trosorna. Och nu är de rejält vattniga och hala. Tappen är dessutom hög, mjuk och väldigt öppen, fingertoppen går in i öppningen. Känner dock ingen ägglossningsvärk ännu, men det kanske kommer. Vi får väl göra ännu en kraftansträngning och mysa till det i några dagar. Just nu är det faktiskt en kraftansträngning. Jag är supertrött r/t dålig sömn och sambon är förkyld. Men vi vill ju ha ett barn till så det är bara att ligga i (hehe kass humor).



Det som är lite irriterande är att det verkar som att min termometer håller på att lägga av. Trodde först att det var batteriet som började ta slut, men verkar mer som att det är glapp i batterihållaren. Vore ju typiskt om den pajade nu mitt i en pågående cykel. Den andra termometern jag har visar ju inte lika exakt och dessutom högre temperatur så det går ju inte att byta mitt i cykeln. Då blir det ju fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar