onsdag 31 oktober 2012

Det stegrar!

Äntligen! Idag är jag på cykeldag 18. Och ägglossningstesten har stegrat jättetydligt från igår. Kunde ana en liten stegring redan igårkväll, men inte i närheten av positivt. Tog ett test nu precis och det blev jättestark. Fortfarande inte helt positivt, men slår vad om att när jag tar nästa test är det positivt. Ska ta digitala testet samtidigt som jag tar nästa sticka. Blir nog framåt kl 13 eller 14.

Blir dock lite irriterad på sambon idag. Han orkade inte ha sex idag. Förstår honom på ett sätt, men samtidigt känner jag att man får anstränga sig lite. Blir ju inte samma som när vi kan ha sex när vi vill och hoppa över flera dagar om vi inte känner för det. Men får jag stegring idag och positivt test så får vi hoppas att det räcker att ha sex imorgon. Vi hade ju sex sent igår kväll innan vi somnade så det borde ju finnas några spermier därinne som ligger och väntar på att ett ägg ska släppa. Får peppa mig själv med att det ju faktiskt ska räcka med sex varannan dag. Kommer dock se till att vi har sex både imorgon och på fredag. Han kan ju vila senare när det inte är ägglossning på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar