måndag 29 oktober 2012

Stress!

Nu börjar jag känna att jag blir stressad. Stressad av att alla ägglossningstest är negativa. Var iväg och köpte ett clearblue digitala ägglossningstest igår. Testade med det igår och nu för en liten stund sedan. Ingen glad gubbe. Men samtidigt hade jag inatt när jag var på toa ägglossningssekret. Gick utan problem att göra hängbroar. Då kändes dock livmodertappen som att den fortfarande var ganska hård och stängd. När jag hade ägglossning i augusti så var tappen jättemjuk och hal och öppningen gick att känna utan problem. Och ja toppen på lillfingret skulle nog gått in i öppningen. Har inte riktigt trott på det när man läst om det. Nu på morgonen inget ägglossningssekret, men däremot är tappen mjukare och lite mer öppen än inatt. Så vet inte. Kanske inte ska ge upp hoppet ännu. Är bara på dag 16 och har läst att ägglossning ofta blir senare med pergotime än vid en "normal" menstruationscykel. Sen vet jag inte vad jag ska tro om dessa ägglossningstest. På clearblue förpackningen står det att testen inte ger helt säkra svar vid PCOs. Nu har ju jag bara PCO, men känns som att det också påverkar? Har ingen aning faktiskt så ska ta och googla det när jag kommer hem om några timmar.


Ja idag är jag egentligen ledig men ska in på ett akut sammankallat möte på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar