fredag 5 oktober 2012

Hmm

Har precis kommit hem. Varit hos en kompis och hennes lilla son. Eller lilla och lilla, han börjar bli ganska stor nu, 1år och 3månader närmare bestämt. Så kul att se honom springa runt. Minskar ju inte längtan efter en egen liten.

Nu på dag 5 med provera. Har fortfarande värmevallningar och svårt att sova så antar att biverkningarna av pergotime sitter i längre med större dos. Om det inte beror på att jag höjt dosen på levaxinet. Ingen aning. Tror för övrigt inte att ägglossningsstickor funkar på  mig. Tog ett för en liten stund sen och det var positivt. Fortfarande. Teststrecket var till och med starkare än kontrollstrecket. Eller så har jag ett ägg som är på väg att mogna, men i så fall  är det ju alldeles för tidigt för att ge positivt på testen. Vad jag förstått så växer äggblåsan 0,2cm per dag och ägget släpper när blåsan är 2cm. 1/10 fanns det inga blåsor över 1cm. Alltså kan det knappast hunnit mogna så mycket att det är klart att släppa typ imorgon. Dessutom inga ägglossningsflytningar och livmodertappen känns inte som att ägglossning är på gång. När jag fick min egna ägglossning i augusti hade jag massor med flytningar och livmodertappen var mjuk, öppen och jättehögt upp så att det knappt gick att nå den. Så är den inte nu. Ganska mycket flytningar dock, men inte äggviteliknande.

Fattar ingenting. Och säg att jag skulle få en ägglossning försent och det blir befruktat. Hur funkar det då med pergotime och provera. Även om jag tar ett gravtest innan pergotime så kommer det ju inte att visa något. Vet inte ens om det går att få ägglossning samtidigt som man äter provera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar