måndag 15 oktober 2012

Ledig dag

Har haft en perfekt ledig dag. Den har innehållit både nytta och nöje. Började redan kl 08. Samtal till Medicinskt Centrum för att boka tid för VUL. Somnade om 2 timmar. Har äntligen varit och lämnat skräp vid återvinningen så nu ser vår groventré inte längre ut som en soptipp :) Passade på att handla hem lite som fattades, typ mjölk. När jag kom hem påbörjades städning. Fick dock ett sms från min kompis som jag inte sett på för lång tid. Så blev paus i städet och en tur till henne för en kopp kaffe och skitsnack. Vi tog en tur till Rusta och jag fick hennes åsikt om tapeterna jag tänkt ha i vår hall utanför sovrummet. När jag kom hem var det bara att fortsätta städa. Nu är det rent och fint i alla fall ett tag. Har snart tvättat klart sista maskinen tvätt. Har bakat chokladsnittar, så gott är det. Får se om sambon låter bli dem. Nu sitter jag och tar det lugnt efter en varm dusch och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Helt enkelt en perfekt dag. Och det bästa av allt; jag har inte tänkt på ägglossning, mens, pergotime och graviditet. Så himla skönt att inte känna den stressen och oron. Hoppas det fortsätter så fler dagar.

Kanske i alla fall ska rätta mitt förra inlägg. Mensen kom inte då. Det blev bara en blodblandad flytning och sen kom den igång igår istället. Blev alltså 4 dagar efter avslutad proverakur. Inte helt lika varje gång alltså. Förra gången kom den ju redan dag 1 efter avslutad kur. Men men, det gör mig inte så mycket, bara den kommer. På torsdag påbörjas alltså pergotimekur nr 3. Jag är mest orolig för hur biverkningarna kommer att bli den här gången. Har inga stora förhoppningar om att det ska bli någon ägglossning, men vi får se. Kanske har jag tur, vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar