onsdag 31 oktober 2012

Halloween

Det är visst halloween idag. Knackade på ett helt gäng med små flickor nyss. Hade ju tyvärr inget godis eller kakor hemma. Får väl se till att ha godis hemma till påsk istället för jag kan tänka mig att det kommer några påskkärringar då :) Tycker det är så kul att det finns ganska så många barn i området.

Åh vad jag hoppas att vi har en egen lite nästa år. Med den tur vi har skulle jag dock inte våga tro på att det tar sig på första försöket. Eller vi kanske kan räkna den här gången som andra försöket? Hade ju faktiskt en ägglossning i augusti som vi lyckades pricka in, men då blev det ju inget. Jag skulle bli överlycklig. Men kör på att förvänta mig det mest negativa. För att inte få upp hoppet för mycket. Blir så jobbigt när man blir besviken. Kan dock säga att nu när jag vet att det fungerar med Pergotime trippelkur känns det inte lika tungt när andra blir gravida runt omkring. Känns inte som att jag kommer att bryta ihop varje gång. Nu känns det som att vi också har en chans. Idag fick jag testen från testlagret.  Lite sent, men nu har jag ju massa hemma om det blir en nästa gång att testa. Nu ska jag inte testa något mer utan nu kommer jag bara att kolla tempen och ha lite koll på livmodertappen och sekret. Kan ju säga att idag har tappen dragit sig uppåt och är svår att nå. Dock inga mängder med sekret ännu. Hade ju lite igår och lite idag. Men som sagt litar jag mer på tempen och hur tappen känns. Tror att det är svårt att kolla sekretet när man har regelbundet sex. Känns som att det "gnuggas ut" och blandas med annat sekret. Försökte hitta en bra templista på nätet där man kan fylla i tempen dag för dag och få en överblick över det. Men hittade ingen så ska göra en själv tror jag. Kan ju inte vara så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar