tisdag 2 oktober 2012

Klimakteriekärring?

Ja så känner jag mig till och från. Har sådana sjuka värmevallningar. Inatt när jag jobbade var jag ena stunden helt genomsvett för att i nästa stund frysa. Antar att det beror på proveran och pergotime. Värst är det på natten. Kan vakna upp i en pöl av svett, och sen vakna och frysa istället. Ganska störande faktiskt. Det går väl an när jag ändå är på jobbet, men det stör nattsömnen ganska mycket att vakna varje timme. Tror ju inte att det kommer att bli bättre av en trippelkur heller. Men som jag sagt tidigare om det ger mig ägglossning och jag blir gravid så är det värt det. Hoppas så mycket att den här trippelkuren hjälper. Att behöva genomgå alla de andra undersökningarna om det blir aktuellt med sprutor känns skrämmande. Allt känns så allvarligt då. Och så känner man sig ganska värdelös över att ha en kropp som inte fungerar normalt. Men samtidigt känns det ju jätteskönt att få hjälp och veta att det inte är kört. Jag försöker tänka så att nu är jag inne i systemet. Och faktum är ju att om det inte funkar med sprutor heller så har jag och sambon redan genomgått utredningarna. Vilket enligt mig borde leda till att vi snabbt kan få hjälp med IVF. Nu hoppas jag ju att det inte ska behöva gå så långt. Tycker inte att det borde behövas. Jag har PCO, men mina hormoner är normala. Men sen vet jag ju att det finns många som är oförklarligt barnlösa.

Måste försöka tänka positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar