tisdag 25 mars 2014

1 vecka

7 dagar av den 30 dagar långa squats- och abschallengen är avklarade. Imorgon är det vilodag och även mät- och vägdag. Ska bli spännande att se om det märks någon skillnad efter bara en vecka. Jag är inställd på att det inte kommer att göra det. Känns nämligen som att alla muskler är ganska svullna just nu, vilket ju är normalt i början. Återstår att se imorgon. Jag känner mig starkare i alla fall och känner att jag klarar mer och mer även om det är riktigt tungt ibland. Ska bli skönt att vila imorgon. Jag kommer aldrig bli beroende av att träna. Varje dag känner jag att nej jag skiter i det, men än så länge kan jag övertala mig själv att ändå göra det. Visst känns det bra efteråt, men inget stort endorfinpåslag som alla säger att man får av att träna. Bara ett nödvändigt ont. Jag är en av dem där som vill ha en slimmad och snygg kropp, men inte orkar ta tag i att fixa den, en av dem där som skulle vilja ha ett trollspö så att man får resultat direkt. Sån är jag, har alltid varit och kommer alltid att vara. Skulle antagligen behöva en PT som gav mig en spark där bak så att jag kom iväg och tränade. Att träna med kompis har jag testat och det har inte hjälpt. Det hålls igång några veckor och sen rinner det ut i sanden. Och nu med lilla sessan är det ännu svårare att komma iväg. Måste helt enkelt hålla igång hemmaträningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar