fredag 28 mars 2014

Zombie

Jag skulle aldrig ha skrivit det där inlägget om sessans sovrutiner. Sen tre nätter tillbaka har hon kastat om dem totalt vilket resulterat i en vääääldigt trött mamma. Hon sover fortfarande bra på dagen, men nätterna är hon vaken ganska mycket just nu. Hon somnar fortfarande vid 21-tiden, men sen vaknar hon till runt 22:30 verkar drömma väldigt mycket. Därefter följer ungefär 1,5timma med vaggande och istoppning av napp så runt midnatt brukar jag somna. Sen vaknar sessan igen vid 01:30 och är vaken minst en timme. Hon pratar och skrattar och bajsar. Hon har jättekul, mamma har mindre kul. Somnar runt 03 och vaknar igen vid 05:30. Samma sak igen, äter bajsar, pratar och skrattar. Här är jag dock så trött att jag brukar somna med henne jollrande bredvid mig och sen vaknar vi igen vid cirka 07 och då är det dags att gå upp. Har varit extra kämpigt nu de två senaste nätterna då sambon jobbat vilket betytt att jag inte kunnat få någon avlastning. Annars brukar vi ju göra så att han tar sessan på morgonen så att jag får sova några timmar, men det går ju inte när han måste sova efter nattjobbet. Får helt enkelt ta igen det i helgen. Så länge blir det att hinka kaffe och träna lite. Blir ju faktiskt lite piggare av det.

Idag skiner ju solen dessutom och det är riktigt härligt ute. Ska se om jag får med mig sambon på en promenad sen i eftermiddag när sessan sover. Känns så fel att bara vara inne när det är så fint väder.

Sen ska vi ta tag i att försöka klura ut exakt var vår tomtgräns går ut mot vägen. Vi ska nämligen bygga en stödmur är tanken så att vi kan jämna ut gräsmattan och plantera en häck. Och så ska vi försöka oss på att rita ritningar till bygglovet. Såg superkrångligt ut när man tittade på kommunens exempelritningar, men när sambon pratade med bygglovskontoret var det inte riktigt så svårt. Så vi gör ett försök. Är säkert svindyrt att anlita någon för att rita det. Sen är det inte helt hundra än att det blir någon mur, vi har begärt lite offerter från olika bolag som vi väntar på, blir det för dyrt så struntar vi i det och står ut med våran lutande tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar