torsdag 20 mars 2014

Allt man står ut med för sitt barns skull.

Jag åkte ju på en riktig förkylning förra veckan och lyckades ju naturligtvis smitta både bebis och sambo. Min förkylning har i stort sett gått över, är lite täppt på morgonen när jag vaknar men annars inget. Sessans förkylning börjar lätta, men det är fortfarande snorigt och hostigt, framförallt när hon ska sova. Så nu kommer vi till en av alla dessa saker man står ut med för sina barn. Nässugen!


En sådan här fick sambon åka iväg och inhandla härom kvällen. Och det är nog det äckligaste jag varit med om. Att suga ut det sega snoret ur näsan på lilla sessan. Det låter extremt äckligt, men det värsta är just det där med att jag suger ut snoret med hjälp av min egen mun. Det spelar ingen roll att det finns ett filter och att snoret inte kommer upp till min mun, det är kräkvarning i alla fall. Jag är inte särskilt kvackelmagig, men snorsugning är inte min grej. Men jag gör det ändå. Min lilla sessa måste ju kunna andas. Men jag hoppas förkylningen snart är ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar