torsdag 6 mars 2014

Magsjuka!

Japp jag drabbades av en släng av magsjuka/matförgiftning. Vet inte vilket av det, men mådde skit i alla fall. Började på tisdagseftermiddagen. Jag hade varit hos en kompis på fika och började få ont i magen och må illa när jag skulle åka därifrån. Tänkte mest att det berodde på att det blivit för mycket kaffe och sötsaker och illamåendet försvann efter en stund. Så åkte vidare till nästa kompis för att fira hennes son på 1-årsdagen. Magvärken och illamåendet kom tillbaka efter kaffe och tårta så jag tänkte fortfarande att det berodde på sötsaker och kaffe. Men vid 22 på kvällen stod det klart att det var mer än så. Kräktes upp allt jag ätit under dagen och natten spenderades på toaletten. Så igår var jag helt slut. Spenderade dagen i sängen och sambon fick vara hemma från jobbet och ta hand om prinsessan. Idag mår jag mycket bättre och har kunnat få i mig mat. Så nu städar jag bort alla baciller i sovrummet. Tvättmaskinen går på högvarv och fönstret i sovrummet är öppet på vid gavel. Och så håller vi tummarna för att det var matförgiftning så att inte sambon eller lilla prinsessan smittas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar