torsdag 27 mars 2014

Funderingar kring framtiden

Jag och sambon jobbar båda oregelbundna tider med både kväll, dag, natt och helgpass. Jag har funderat en hel del på hur vi ska få det att funka sen när jag ska börja att jobba igen. Tror faktiskt att jag vill skaffa mig ett annat jobb, helst ett dagtidsjobb. Jag tror inte det kommer att funka att jobba nätter nämligen och jag kommer inte att orka jobba 100% bara kväll och dag på den avdelningen som jag är på nu. Det är alldeles för tungt. Det svåra är ju att det inte finns jättemycket dagtidsjobb för sjuksköterskor. De som finns blir sällan lediga. Kanske får jag byta karriär helt? Fast det vill jag ju inte heller. Kanske skulle jag läsa vidareutbildning? Men då kommer det att dröja innan nästa barn kan börja planeras. Vill helst få nummer 2 när sessan är cirka 2 år. Och då hinner jag inte med att läsa 1,5 år däremellan. Hur gör ni andra där både mamma och pappa jobbar oregelbundet? Vi vill inte sätta sessan på nattdagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar