onsdag 19 mars 2014

Squats & Abs challenge

Viktnedgången står helt stilla. Till och med lite plus i vikt idag jämfört med förra veckan. Och detta trots att det blivit flera promenader sedan senaste vägningen och mätningen. Så nu är det slut på smekmånaden och jag kan inte längre lata mig och se kilona rinna av mig. Så jag ska göra en 30-dagars utmaning med fokus på lår, rumpa och mage. Egentligen är det två olika utmaningar, men jag tänker köra dem parallellt.

 Så här ser träningsschemat ut för de kommande 30 dagarna med start idag.

Just idag känner jag mig motiverad och hoppas det håller i sig. De kommande 30dagarna ska nog gå bra i alla fall. Jag är en kontrollmänniska av högsta rang och så länge jag har tabeller och scheman att följa brukar jag kunna följa det jag planerat. Kommer fortsätta väga och mäta 1ggr/vecka under hela utmaningen och sen göra en sammanställning när den är avslutad. 17:e april har jag förhoppningsvis kommit betydligt närmare mitt slutmål på 68kg, drömmen vore ju om jag då är nere på 70kg, med andra ord är av med gravidkilona. Sen kan det ju vara så att viktnedgången stannar av när musklerna byggs upp. Återstår att se. Kommer att komplettera styrkeövningarna med promenader när vädret tillåter. Ja jag anser att det finns dåligt väder, och vid dåligt väder ger jag mig inte ut på långpromenader.

Dagens bilder får helt enkelt bli en form av förebild att jämföra med efterbild 17/4.




Dagens mått
140112                       140312                 140319
Midja: 92cm                80,5cm                  81cm
Höfter: 104cm             96cm                     97cm
Stuss: 112cm              104cm                  106cm
Lår hö: 68cm               62cm                    61,5cm
Lår vä: 67cm               62cm                    61cm
Vikt: 85,0kg                 78,9kg                  79,3kg

Inga roliga mått idag :( plus på allt utom låren. Men kanske har promenaderna gett lite muskler på stussen? Nä tror inte det. Nu lägger vi detta bakom oss och blickar framåt istället :) Positivt tänkande. 

Förövrigt verkar det som att vi börjar få till en bra sovrutin för lilla sessan. Hon vaknar mellan kl 7-8 på morgonen. Sover cirka 2-3timmar vid ca kl 10 (beror lite på när hon vaknat om hon somnar tidigare eller senare). Sover igen 2-3 timmar vid ca kl 15. Blir sedan ofta en kort tupplur på ca 30 minuter vid kl 19 och sedan somnar hon för natten vid kl 21-22. Vaknar 1-2ggr under natten för att amma. Har haft lite problem med att få sessan att somna i sin säng. På dagarna sover hon nästan alltid ute i vagnen om det inte är för kallt och då somnar hon på någon minut. Så igår köpte vi  vyssan lull tassar och satte dit på spjälsängen och jo hon somnade i sin säng. Så de där 300kr som de kostar är inte slöseri. Rekommenderas till er som har svårt att få era små att somna i sin säng. Sen funkar det säkert inte för alla, men det kan ju vara värt ett försök. Det som alla säger om att det blir bättre när den lilla blir 3 månader stämmer för övrigt. Särskilt när det gäller magen. Vi har nu slutat med sempers magdroppar och jag har kunnat äta lök och vitlök utan att hon fått magknip. Hon har fortfarande mycket gaser, men de kommer ut utan problem och hon har inte ont av dem. Så ni som är mitt uppe i magknipstiden; håll ut, det blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar