fredag 7 mars 2014

Första gången.

Imorgon ska jag lämna sessan hemma med sin pappa för första gången. Jag ska hem till en kompis på kvällen och titta på melodifestivalen och äta gott. Tänkte först ta med sessan dit, men då skulle det inte bli så mycket av tjejkvällen eftersom sessan äter 1-2gånger i timmen på kvällarna. Så idag har jag testat att ge henne ersättning vilket gick jättebra så sambon kan mata henne när jag är borta. Ska nog pumpa ur brösten innan jag åker också så har han lite bröstmjölk att ge också.

Känner mig lite nervös inför att åka ifrån henne, och sambon känner detsamma. Men jag vet ju att de kommer att klara sig fint (kommer dock ha mobilen nära hela kvällen). Och dessutom känner jag att min kära sambo behöver få lite egentid med våran dotter. När vi är hemma båda två så blir det ofta så att jag får mest tid med henne eftersom jag ammar så ofta. Så tror helt enkelt att det är bra för oss alla tre att jag åker iväg. Jobbigast kommer att vara att åka, när jag väl är på plats hemma hos min kompis är det nog ingen fara. Men jag kommer nog inte vara kvar länge efter att melodifestivalen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar